Become an Exhibitor
Agri e Slow Travel Expo
Agri e Slow Travel Expo
Agri e Slow
Travel Expo
Agri e Slow
Travel Expo
Agri e Slow Travel Expo
Agri e Slow Travel Expo
Agri e Slow
Travel Expo
Agri e Slow
Travel Expo
Agri e Slow Travel Expo
Agri e Slow Travel Expo
Agri e Slow
Travel Expo
Agri e Slow
Travel Expo
Agritravel Expo - Fiera dei Territori e del Turismo Slow
Bergamo Exhibition Centre from 4th to 6th April 2025
Agritravel Expo – Fiera dei Territori e del Turismo Slow is the first international trade fair organised in Italy to promote slow, outdoor, active and sustainable tourism by showcasing the unique qualities of all those regions, in Italy and abroad, that offer genuine destinations and experiences while surrounded by nature, art, culture, traditions and good food.
If you are an operator, company or association aiming to promote tourism development that respects the local area, showcase destinations or advertise a tourism product or service, consider taking part as an exhibitor in the 10th edition of Agritravel Expo – Fiera dei Territori e del Turismo Slow scheduled from 4th to 6th April 2025 at the Bergamo Exhibition Centre.
By participating in a well-established and renowned event on the national and international trade fair scene, exhibitors are assured of a series of tangible benefits for their businesses:
- focus on the presentation and promotion of products and services, while being able to count on the support and dedicated services of an efficient and well-established organisational structure
- the opportunity to interact with an array of visitors interested in evaluating and learning more about quality, sustainable and inclusive tourism proposals
- access to information and updates on the latest market trends in Italy and abroad
- the opportunity to cultivate and expand their networks of business contacts.
In short, the strong points of the event:
AREA B2B (per gli operatori)
4 aprile 2025
un’AREA B2B (4 aprile 2025) per gli operatori del settore ai quali viene offerta la partecipazione a un ricco programma di convegni e workshop e l’inserimento nella fitta agenda di incontri B2B, da sempre generatrice di proficui scambi e confronti. Durante tali giornate è previsto un workshop buyer-seller nel quale saranno presenti numerosi buyer, tra associazionismo e intermediato, tour operator, principalmente provenienti dall’Italia, ma anche da altri paesi europei ed extraeuropei. Un’importante opportunità per mantenere vivi i contatti con i mercati di riferimento e sviluppare proficue collaborazioni in vista della ripartenza delle nuove stagioni turistiche.L’evento sarà accompagnato da un’efficace campagna promozionale al fine di valorizzare questo importante segmento del mercato turistico.
Il nostro pacchetto B2B prevede:
- Workshop B2B buyer-seller provenienti dall’Italia, ma anche da altri paesi europei ed extraeuropei in totale presenza secondo la scheda tecnica allegata.
- Eventi tecnici (seminari, conferenze e convegni a tema, formazione specializzata) per agevolare lo scambio di know-how con presentazione di case histories e best practices italiane ed estere e incentivare lo sviluppo di opportunità di business.
AREA B2C (aperta al pubblico)
4 – 6 Aprile 2025
Il nostro pacchetto B2C prevede:
-
3 giorni espositivi (4-6 Aprile 2025)
-
stand a partire da 4×4 mt (a scelta tra area nuda o preallestita e personalizzati)
-
slot nel programma “Area Eventi” per organizzare attività quali: presentazione destinazione-prodotto, showcooking, spettacolo, etc.
- quota d’iscrizione comprensiva di servizi come riportato nella scheda tecnica